Sunday, July 3, 2011

愛之助田中 Ainosuke Tanaka dialogue with 狭山瞳 Sayama Hitomi

狭山瞳:
ごめんね むしゃくしゃして 買い物しようとしたら爆発に巻き込まれちゃいました。
愛之助に ひどいこと いったから 天罰が当たっちゃいました みたいな。。。
愛之助田中:
ひどいこといったのは 俺じゃねえか。
狭山瞳:
ただね 愛之助 それでも 一つだけ いっておきたいことがあるの。
愛之助は 自分のこと何の役にも立たないみたく いってただけ わたしは そうは 思わない。
そりゃ 確かに 私達 ただの中学生と そこの 保健の先生で できることなんて ほんのちょっとしかないかもしれない。
でもね 愛之助 私 知ってるよ。愛之助くらい 心が温かい子は いないって。
愛之助くらい 正義のために 頑張ってる子は いない、愛之助くらい 頑張屋で 我慢強い子は いない!
だから 愛之助 もう自分のこと否定しないで。
世界中が みんな知らんぷりしたとしても 少なくとも私は 私だけは 愛之助が世界が一カッコいい中学生だって 私 知ってるから!

Sayama Hitomi:
I am sorry, I went shopping to relieve my anger but I got involved in explosion accident.
I said harsh thing to Ainosuke so I got punished.
Ainosuke:
I was the one who said harsh thing.
Sayama Hitomi:
But, Ainosuke, even then I want to tell you one thing.
Ainosuke, you said about your self that were useless...but I don't think that way.
Of course, we are just junior high school student and a school nurse and we might only be able to do a small thing..
but Ainosuke, I know that there is no one with a heart as warm as Ainosuke's.
And there is no one like Ainosuke that would work hard for what's right.
There is no one who works hard and is selfless as much as Ainosuke is.
That's why Ainosuke, I don't want you to blame yourself.
Even when the whole world ignores you, I will only know that Ainosuke is the coolest junior high school student out there.

No comments:

Post a Comment